Elegance

Pijper Media neemt ELEGANCE over van Pelican Media

Categorie Elegance
Datum 08-12-2016

Pelican Media en Pijper Media hebben overeenstemming bereikt over de overname van ELEGANCE. De eerste vrouwenglossy van Nederland – uit 1937 – gaat deel uitmaken van het cluster vrouwenglossy’s van Pijper Media, dat onder meer de titels Marie Claire, Grazia, Beau Monde en Happy in Shape bevat. De redactie van ELEGANCE gaat mee en hoofdredacteur Coen Wulms zal deze functie blijven uitoefenen. 

Anton Pijper, CEO Pijper Media over de acquisitie: ‘Met de overname van het prachtige merk ELEGANCE zijn we ervan overtuigd dat ons portfolio en onze positie op de glossy-markt nog sterker wordt. We kijken uit naar de komst van het team en zien deze toevoeging als een duidelijke aanvulling binnen ons glossy-segment.’
Frank Kloppert van Pelican Media: ‘ELEGANCE is een zeer gewaardeerde titel, maar ook een die niet helemaal aansloot bij de andere tijdschriften in ons portfolio. Pijper Media heeft, met titels als Marie Claire, een passender umfeld. We laten ELEGANCE met een goed gevoel, maar ook met weemoed gaan. En bovenal in de overtuiging dat Pijper Media goede mogelijkheden biedt.’

Over Pelican Media
Pelican Media is een toonaangevende uitgeverij van publiekstitels zoals Residence, Carros, Winelife en The Big Black Book. Een belangrijk onderdeel van het bedrijf is Pelican Custom, dat magazines en digitale content ontwikkelt met als doel de relatie tussen een merk en zijn klanten te versterken.

Over Pijper Media
Pijper Media is als uitgeverij en full-service rotatiedrukkerij al 45 jaar een serieuze speler in de mediawereld. Het brede portfolio van Pijper Publishing is in de afgelopen decennia enorm gegroeid. Magazines (licenties en eigen titels) in het portfolio zijn Grazia, Beau Monde, Marie Claire, Happy in Shape, Lonely Planet Traveller, Playboy, Golfers Magazine, Nautique, Lekker500, Panorama, Nieuwe Revu, Wieler Revue, Outside, Noorderland en Voetbal Inside. Alle tijdschriften hebben een sterke positie binnen hun segment en bedienen liefhebbers van lifestyle, mode, eten, reizen en sport.
Pijper Media staat voor continuïteit. Met sterke focus, betrokkenheid en toewijding bouwt het familiebedrijf aan krachtige en kwalitatief hoogwaardige multimediamerken met een sterke digitale presence.