Nieuws

Pijper Media grote speler in medialandschap met 2,4 miljoen volgers op social media

Categorie Nieuws
Datum 07-11-2019

 In een medialandschap waar het hebben van een grote online presence steeds belangrijker wordt, is het aantal volgers dat je merk heeft cruciaal. Het is dus niet voor niets dat de titels van Pijper Media héél hard werken aan het opbouwen en in stand houden van hun online community. En met succes, zo blijkt.

 De nieuwste cijfers van de MMA Social Media Monitor tonen namelijk aan dat Playboy tijdens het derde kwartaal van 2019 de nummer één was qua volgers op sociale media. Met een totaal van iets meer dan 1,5 miljoen volgers (op Facebook, Instagram en Twitter) liet het mannenblad sterke spelers als LINDA. (1.329.032 volgers) en Vtwonen (1.121.481 volgers) achter zich. Een prestatie waar we trots op zijn.

 Maar Playboy is niet de enige Pijper-titel op het online erelijstje. Zo staat Panorama op de tiende plek in de top 25, met bijna een half miljoen volgers.

Ook op het gebied van engagement weet Pijper de volger voor zich te winnen. Zo prijkt de regionale titel Noorderland bovenaan de top 10 en staat Wielerrevue op plek zes. Magazines met een specifieke doelgroep doen het over het algemeen vrij goed qua engagement. Met een Instagram IBM score van 104% mag Noorderland met recht zeggen dat het zijn volgers aan zich weet te binden.

 Lees hier het oorspronkelijke artikel gepubliceerd door MMA