Pijper Media

Lonely Planet maakt Best in Europe 2018 bekend

Categorie Pijper Media
Datum 24-05-2018

Lonely Planet maakt Best in Europe 2018 bekend:
De top 3 Europese bestemmingen voor dit jaar bestaat uit Emilia- Romagna in Italië, Cantabrië in Spanje en Friesland in Nederland

Voor reizigers die deze zomer de menigtes willen vermijden, zijn volgens Lonely Planet Italië’s culinaire hart, de ruige natuur van Noord-Spanje en cultureel Friesland de absolute topbestemmingen. Op dinsdag 22 mei, maakte ‘s werelds toonaangevende reismediabedrijf de top 10 Europese bestemmingen om dit jaar te bezoeken bekend.

De lijst is zorgvuldig samengesteld door reisexperts van Lonely Planet, die het hele continent hebben afgezocht naar de spannendste bestemmingen die onterecht over het hoofd worden gezien. De lijst kijkt verder dan Europa’s populairste bestemmingen en geeft reizigers de beste insidertips voor minder bezochte regio’s in populaire landen, verborgen parels op het continent en alternatieve stedentrips voor cultuurliefhebbers.

Lonely Planet’s Best in Europe 2018:

  1. Emilia-Romagna, Italië

  2. Cantabrië, Spanje

  3. Friesland, Nederland

  4. Kosovo

  5. Provence, Frankrijk

  6. Dundee, Schotland

  7. Kleine Cycladen, Griekenland

  8. Vilnius, Litouwen

  9. Vipava-vallei, Slovenië

  10. Tirana, Albanië

Sara van Geloven, hoofdredacteur van Lonely Planet magazine in Nederland: “We zijn ontzettend trots dat Friesland de top 3 van Best in Europe heeft gehaald – de hoogste notering ooit van een Nederlandse bestemming in deze lijst. En het is een verdiende plek; niet alleen wordt er dit jaar uitgepakt met fenomenale Culturele Hoofdstad-evenementen, maar de provincie barst ook nog eens van natuur waar je je even helemaal terug kunt trekken. Met de Friese meren, uitgestrekte velden én natuurlijk de idyllische Waddeneilanden is Friesland wat mij betreft een van de meest onderschatte reisbestemmingen in Nederland.”

De top 3-notering van Friesland werd op dinsdag 22 mei gevierd met een persevenement in De Blokhuispoort in Leeuwarden waar pers en relaties van Lonely Planet en marketingbureau Merk Fryslan bij aanwezig waren. Nationaal werd dit nieuws onder andere opgepakt door: NOS, RTL, Nu.nl, AD en regionale media.