Jun 3, 2024

Marie Claire was trotse mediapartner van The Self-Made Summit

Op 23 mei vond de vijfde editie van The Self-Made Summit plaats in Amsterdam, en Marie Claire was dit jaar trotse mediapartner. Die samenwerking heeft zich op verschillende manieren geuit, zowel in print als online, en natuurlijk op het event zelf in de vorm van een ludieke 'Hoi ik ken hier niemand'-koffiebar.

Honderden powervrouwen bij elkaar

The Self-Made Summit is hét event in Nederland voor vrouwelijke professionals; een plek om te netwerken, like-minded ondernemers te ontmoeten en geïnspireerd te worden door topvrouwen uit het bedrijfsleven. Iedere editie komen honderden vrouwen samen die zich willen ontwikkelen in hun loopbaan, hun netwerk willen uitbreiden of willen groeien met hun bedrijf. De line-up van sprekers biedt voor ieder wat wils, en varieert van panel talks tot interactieve sessies.

Perfecte match

Omdat de doelgroep en line-up van the Self-Made Summit en Marie Claire naadloos op elkaar aansluiten, kon de redactie heel organisch zowel online als in print aandacht besteden aan het mediapartnership. Voor een artikel in print sprak Marie Claire bijvoorbeeld Elza Wandler, oprichter en ontwerper van het gelijknamige tassenlabel Wandler, en C&A CEO Ginny Boer. Online werd aandacht besteed aan een van de panel talks en werd er een interview geplaatst met Eva de Visser van online platform Rouze.

Hoi-ik-ken-hier-niemand
Ook op het event zelf kwam het mediapartnership tot uiting. De ervaring leert dat veel vrouwen het spannend vinden om in hun eentje naar een event te gaan. Bij Marie Claire's 'Hoi ik ken hier niemand'-bar konden vrouwen terecht voor een praatje met team Marie Claire, of met medebezoekers die - net als zij - alleen naar het event waren gekomen. Het online team van de redactie was ook aanwezig om content te schieten voor social media. Als klap op de vuurpijl hield Marie Claire's brand partnerships manager Emma Berkhout een talk met praktische tips en tools over hoe je als merk, product of ondernemer succesvol zichtbaar kunt worden in de media. Alle bezoekers gingen naar huis met in hun goodiebag de nieuwste editie van Marie Claire.