Marie Claire

Marie Claire

Profiel

Marie Claire is hét merk voor vrouwen met gevoel voor stijl en een brede interesse. Marie Claire combineert high fashion & beauty met journalistieke reportages. Die mix maakt Marie Claire uniek. Marie Claire heeft een groot crossmediaal bereik dankzij het magazine, woonspecial Marie Claire Maison, marieclaire.nl en diverse masterclasses en events.

Events

  • Marie Claire organiseert jaarlijks meerdere Marie Claire Beauty Masterclasses, een luxe brand experience event voor Marie Claire lezers. We informeren u graag over de mogelijkheden.
  • Marie Claire reikt ook in 2020 de meest prestigieuze internationale prijs voor de beste skincare en beautyproducten van het jaar uit, tijdens een luxe business-to-business-event.
  • Marie Claire reikt elk jaar de Starters Award uit: een smart & amazing event voor ondernemende vrouwen met een gouden idee voor een eigen bedrijf. Sponsoring partner worden? Neem contact met ons op.
  • Marie Claire organiseert in 2020 elk kwartaal een Marie Claire Masterclass met inspirerende, bekende sprekers. Een uitgelezen moment om Marie Claire lezers kennis te laten maken met uw merk.
Frequentie 0
x per jaar
Totale drukoplage 0
ex.
Social volgers 0
volgers
Pageviews 0
views

"Marie Claire combineert high fashion met journalistieke reportages – uniek in de tijdschriftenmarkt"

Doelgroep

  • Vrouw 28+
  • Urban professional
  • Woont in de Randstad of een grote stad in Nederland
  • Sociale klasse A, B1, B2
  • Bezig met haar persoonlijke ontwikkeling
  • Op de hoogte van trends op mode- en beautygebied
  • Zeer geïnteresseerd in sieraden, horloges en andere accessoires
  • Altijd stijlvol, privé en op het werk

Unique buying reasons

  • Marie Claire combineert high fashion & beauty met journalistieke reportages – uniek in de tijdschriftenmarkt.
  • Marie Claire is een multi-channel brand en bereikt elke maand 514.000 invloedrijke vrouwen. 
  • Marie Claire brengt twee keer per jaar, aan het begin van het nieuwe modeseizoen, een Styleguide uit. Een cadeautje voor de lezer, met alle catwalk- & beautytrends plus een uitgebreide shopping. Uiteraard is er ook plek voor onze adverteerders en sponsoring partners.

"Joie de vivre in haar Fashion-, in haar Beauty-, en in haar Werkreportages!"

Pijlers

  • Fashion
  • Beauty
  • At work
  • Lifestyle
  • Human interest
  • Interior
  • Window on the world 

Sinds de restyling in 2016 heeft het magazine een groter formaat (230 x 275 mm) en wordt het gedrukt op dikker, luxer papier. Ook inhoudelijk heeft Marie Claire een upgrade gekregen, met meer at work, meer high fashion en een strakkere, nieuwe vormgeving.

Online

Marie Claire is met haar website, social media en nieuwsbrieven altijd up-to-date en overal. Marieclaire.nl bereikt gemiddeld 420.000 bezoekers en heeft 1 miljoen pageviews per maand. Marie Claire heeft een hechte online community. Adverteerders kunnen hierop aanhaken in de vorm van samenwerkingen, advertorials, advertenties en interactieve content. 

Annelies Pijper

Annelies Pijper
Hoofdredactie